Afacerile femeilor au devenit în ultimii ani un segment semnificativ al antreprenoriatului. Femeile persistente, deschise comunicării devin din ce în ce mai active. Una din aceste femei cu o afacere de succes este antrenoarea de dicție și discurs public Veronica Coberman.
Natalia Ciubotaru: Veronica de ce ai ales anume această profesie?
Profesia de jurnalist am ales-o pentru că m-a reprezentat mereu dicția, empatia față de oameni și curajul. Carisma ar putea să fie un al patrulea atu. Toate aceste componente îți garantează legătura cu oamenii, iar profesia de antrenoare de dicție și discurs public cere acest lucru.
Natalia Ciubotaru: Cum decurge trecerea de la rolul de jurnalistă la cel de femeie de afaceri?
Veronica Coberman: Femeie de afaceri încă este mult spus. Totuși, este interesant să răspunzi la propriu de propria activitate. Cert este că îmi place mai mult ce fac acum, pentru că fiecare zi aduce cu ea diferite experiențe. Monotonia nu reușește să își facă drum în viața mea de când am devenit mentor în dicție.
Natalia Ciubotaru: Ce caracteristici, reguli și modificări așteaptă un specialist în dicție și discurs public pe parcurs?
Veronica Coberman: Dacă te referi la caracteristicile, regulile și modificările pe care le obține un elev care practică dicția cu mine, atunci așteptarea mea este să îndeplinească, prin muncă și perseverență asupra dicției, scopul propus.
Natalia Ciubotaru: Ce competențe sunt necesare unei femei de afaceri, pentru a înțelege unde să meargă mai departe în cariera sa?
Veronica Coberman: Aici ar trebui să întrebi o femeie de afaceri cu mai multă experiență 😉 totuși, ce ne reprezintă pe noi toți este că avem potențial. Potențialul trebuie valorificat. E nevoie să spui DA provocărilor care aparent sperie, pentru că așa se formează experiența.
Natalia Ciubotaru: Cum o antrenoare de dicție și discurs public poate forma o propunere de vânzare (unică) a produselor sale?
Veronica Coberman: Trebuie să îți cunoști clienții și ce necesități au, iar în urma acestor analize de piață creezi și oferta.
Natalia Ciubotaru: Cum poate o antrenoare de dicție și discurs public să creeze un produs care se va vinde singur?
Veronica Coberman: Niciodată nu ai garanția că un produs va avea succes mai mare decât altul. Încercările și rezultatele demonstrează ce a mers mai bine și unde mai este de lucrat. Personal, în orice produs pe care îl formez în legătură cu dicția, sunt alături de cei care practică dicția. Întrucât dicția este o știință care are nevoie de un profesor bun în acest domeniu, care să fie alături de cel care studiază pe parcurs.
Natalia Ciubotaru: Care este fundamentul marketingului pentru o femeie de afaceri în acest domeniu?
Veronica Coberman: Clientul. Cei care doresc să vorbească fluent, să pronunțe corect toate literele și sunele. Acele persoane care doresc să posede o dicție bună și să fie comunicatori iscusiți în domeniul lor de activitate.
Natalia Ciubotaru: Cum în timpurile de acum reușești să-ți promovezi și să-ți vinzi serviciile?
Veronica Coberman: Mediul online este locul în care astăzi oricine poate să-și promoveze afacerea și să reușească. Orice perioadă este prielnică pentru cei care cred în forțele proprii.
Natalia Ciubotaru: Cum ar trebui un antrenor de dicție și discurs public să stabilească prețurile pentru serviciile lor?
Veronica Coberman: În legătură cu prețul, analizezi câțiva parametri: experiența ta în rol de profesionist; analizezi prețul mediu pe piață; analizezi ce poți oferi oamenilor și faci o concluzie.
Natalia Ciubotaru: Ce sfaturi le-ai da celor care nu nu u decis încă să înceapă să lucreze pentru ei înșiși?
Veronica Coberman: Nu obișnuiesc să dau sfaturi. La nivel individual, fiecare are necesitățile personale și perioade diferite în viață. Dezvoltarea continuă depinde de cât de motivat ești să devii cea mai bună versiune a ta. Când nu sunt sigură de ceva, îmi adresez o întrebare: Pentru ce fac asta?
Natalia Ciubotaru: Veronica, eu îți mulțumesc mult pentru acest interviu și îți doresc mult succes mai departe în cariera ta!
Interviu realizat de: Natalia Ciubotaru
***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu American Chamber of Commerce in Moldova cu susținerea financiară de la U.S. Embassy Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor donatori.