Facultatea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, în colaborare cu MEDIACOR şi Compania Crunchyroll – parteneri ai Universităţii de Stat din Moldova în cadrul programului „Profesiile viitorului”, au organizat o lecţie de profesionalizare cu genericul „Tendinţe în jurnalism şi impactul tehnologiilor informaţionale. New media, design media, media product„.
La eveniment au participat studenţii din anul I de la Facultatea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării (specialităţile Jurnalism, Comunicare, Producţie Multimedia).
Protagonistul lecţiei de profesionalizare a fost Vladimir Hadjioglo, Product Design Director la Compania Crunchyroll, care le-a vorbit studenţilor despre parcursul său de integrare în domeniul IT. După absolvirea Facultății de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universităţii de Stat din Moldova, Vladimir a căpătat experiență în domenii de graphic, web, and UX/UI design. Acum, dezvoltă echipa de Product Design la Crunchyroll și procesele în care aceasta este implicată.
Totodată, Elizaveta Bazilevici, Employer Branding and Communications Specialist la Crunchyroll, a prezentat compania și activitățile acesteia. Crunchyroll conectează fanii anime și manga din peste 200 de țări și teritorii prin conținutul pe care ei îl adoră. Cunoscut ca un serviciu de streaming de top care oferă conținut AVOD și SVOD, Crunchyroll, de asemenea, oferă experiențe pentru a aprofunda implicarea fanilor și a comunității prin social media, evenimente, jocuri, produse pentru consumatori, distribuție de content, creare de content și publicare de manga, a mai declarat Elizaveta Bazilevici.
Discuţiile s-au axat pe aşteptările studenţilor privind dezvoltarea profesională/personală, cariera în IT, integrarea specialităţii lor viitoare în lumea digitală etc., privind compeţentele pe care trebuie să dobândească studenţii pentru a deveni atractivi/solicitaţi pe piaţa muncii.