În contextul schimbării la studiile la distanță studenții din întreaga lume s-au confruntat cu impacturile sale multiple. De la confortul studiilor de acasă la presiunea academică sporită, experiențele variază considerabil. Acest articol analizează diverse perspective, subliniind atât oportunitățile, cât și provocările educației online. Prin intermediul unor mărturii directe, explorăm modul în care învățarea la distanță a remodelat viețile, favorizând reziliența, dar și amplificând anxietățile. Aceste relatări conturează o imagine nuanțată a peisajului educațional modern.
Elena, studentă: Studiile la distanță au introdus în viața mea un nivel de flexibilitate de care nu știam că am avut nevoie. Înainte, structura rigidă a cursurilor tradiționale și deplasarea zilnică la universitate mă făceau să mă simt
adesea copleșită și epuizată. Trezitul devreme pentru a prinde autobuzul îmi adăuga un stres inutil în timpul zilei, iar graba constantă de a ajunge la timp la cursuri părea un ciclu fără sfârșit. Cu toate acestea, odată cu trecerea la
învățământul la distanță, am descoperit că am mai mult control asupra programului meu. Nu mai trebuie să respect orele de curs stricte sau să mă tem că voi întârzia din cauza unor lucruri neașteptate. În schimb, îmi pot organiza ziua într-un mod care funcționează cel mai bine pentru mine, fie că asta înseamnă să dorm puțin mai
mult sau să fac pauze pe parcursul zilei pentru a mă revigora.
Andrei, student: Studiile la distanță au adus un nou nivel de presiune academică pe care nu l-am mai simțit până acum. Spre deosebire de sălile de clasă tradiționale, unde interacțiunile pot părea mai organice și mai informale, mediile, virtuale pot părea uneori mai intimidante și mai oficiale. Presiunea de a avea performanțe bune în fața unei camere, adesea cu colegii de clasă și profesorii care privesc, poate fi copleșitoare. În plus, granițele neclare dintre viața de acasă și cea de la școală în timpul învățării la distanță adaugă un nivel suplimentar de stres. Este dificil să găsesc momente de răgaz atunci când spațiul meu de locuit a devenit împletit cu responsabilitățile mele academice.
Ion, elev: Învățarea la distanță a fost dificilă pentru mine. Îmi era dor să-mi văd profesorii și prietenii în persoană, iar asta mă făcea să mă simt singur. Îmi era greu să mă concentrez fără rutina normală a școlii. Trecerea la cursurile online a fost o mare schimbare. Îmi lipsea să merg la școală și să vorbesc cu prietenii mei. A fost complicat să țin pasul cu temele și să-mi planific timpul fără orele obișnuite. A fost stresant să mă descurc bine la cursurile online. Trebuia să petrec mult timp la calculator și am impresia că trebuia să fiu mereu online. A fost greu să iau pauze. Faptul că stăteam tot timpul la calculator mă obosea. A trebuit să învăț noi modalități de a studia, dar cred că m-a ajut să devin mai bun în gestionarea timpului meu.
Maria, profesoară: Trecerea la învățământul la distanță a adus provocări semnificative atât pentru studenți, cât și pentru profesori. Fără interacțiunea față în față, a fost dificil să menținem studenții interesați. Mulți studenți se simțeau izolați și stresați din cauza incertitudinilor legate de pandemie și de educația online. Profesorii au simțit și ei presiunea. Echilibrul dintre predarea online și responsabilitățile personale a dus la epuizare. Tehnologia ne-a ajutat să predăm de la distanță, dar nu toți elevii au avut acces egal la aceasta, ceea ce a mărit decalajele educaționale. În pofida dificultăților, am observat că elevii și profesorii au rezistat. Am fost nevoiți să adaptăm metodele de predare și să găsim noi modalități de a implica studenții în mod virtual. Învățarea la distanță este probabil să rămână aici pentru totdeauna, așa că este esențial să acordăm prioritate bunăstării elevilor și să creăm un sentiment de conexiune în clasele noastre
digitale.
Oxana, adult: Cursurile online au fost o adevărată revoluție pentru mine în ceea ce privește învățarea unei noi limbi străine. Flexibilitatea studiilor de la distanță mi-a permis să integrez lecțiile de limbă străină în programul meu încărcat,
ceea ce ar fi fost o provocare în cazul cursurilor tradiționale în persoană. Faptul că am putut accesa cursurile de limbi străine din confortul casei mele a eliminat dificultățile legate de deplasarea la cursurile de limbi străine. Această comoditate a făcut mai ușor pentru mine să mă angajez la sesiuni regulate de studiu și să rămân motivată pe tot parcursul procesului de învățare. Unul dintre avantajele cursurilor de limbi străine online este capacitatea de a adapta experiența de învățare la nevoile și ritmul meu individual. Am putut să revăd lecțiile, să practic exerciții de vorbire și să mă implic în resursele multimedia în ritmul meu propriu, ceea ce mi-a accelerat progresul.
AUTOR: Alexandra Grigoriev