Comunicarea de criză este o parte vitală a strategiei de relații publice a unei organizații, fiind
importantă comunicarea rapidă și eficientă cu părțile interesate, pentru a-i ține informați și pentru a
limita eventualele daune. Despre aceasta, și nu numai, ne-a vorbit Steluța Andreeva, specialist în
comunicare strategică și de criză, în cadrul unui atelier al Cursului de Jurnalism Economic
desfășurat la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării.
Scopul unui comunicator este să se asigure că mesajul său ajunge la destinatarul dorit cu acuratețe și
rapiditate, rămânând fidel intenției sale inițiale. În acest sens, Steluța Andreeva, a oferit un spectru
mai larg de informare studenților, prezentând detalii interesante și importante despre rolul unui
comunicator în mass-media.
„Comunicatorul este a doua persoană importantă în orice instituție, el fiind cel care este responsabil
de crearea unui mesaj, acesta fiind mai apoi transmis jurnaliștilor și respectiv difuzat publicului.
Fiecare cuvânt, vorbă, ieșire și detaliu este verificat de comunicator. De cele mai multe ori, în
situații de criză, comunicatorii sunt cei care țin frâiele puterii de decizie. Despre domeniul
comunicării se vorbește destul de puțin și se cunoaște la fel de puțin, abia doar cei care trec prin
această meserie înțeleg cât de importantă și de responsabilă este această muncă.” a menționat Steluța
Andreeva, specialist în comunicare strategică și de criză.
Sursa: Arhiva personală
Comunicarea economică este o parte importantă a înțelegerii modului în care funcționează
economia, precum și a modului în care se interacționează cu ea. În acest context, studenții au dat
dovadă de interes prin acordarea întrebărilor, primind răspunsuri utile viitoarei cariere.
„Invitata Steluța Andreeva a venit cu informație relevantă pentru studenți, prezentândune experiența
proprie în calitate de comunicator. La fel am acordat și întrebări la care dumneaei a prezentat
răspunsuri clare, argumentate, ceea ce ține de domeniul economic și crizele în instituțiile din țară,
care sunt acestea, cum se confruntă. Cred că studenții prin astfel de cursuri, au un avantaj și își pot
manifesta abilitățile pe o scară mai largă a carierei sale, să fie la curent cu ceea ce se petrece pe piața
econimică și să înțeleagă mai bine cum funcționează sistema.” a menționat Vîrlan Andrei, studentul
anului III, FJȘC.
În cele din urmă, menționăm că existența unui plan de comunicare de criză înainte de apariția
oricărei situații de urgență va ajuta la asigurarea faptului că toate părțile interesate sunt ținute la
curent cu evoluțiile în mod eficient în perioadele dificile.
Amintim că, Cursul de Jurnalism Economic este realizat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale
Comunicării (FJȘC) din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de
Comerț Americană din Moldova (AmCham), cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în
Republica Moldova.
***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat
de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova,
în parteneriat cu American Chamber of Commerce in Moldova cu susținerea financiară de la U.S.
Embassy Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor
donatori.
AUTOR: Mihaela Mereneanu