Subiectele și publicul țintă al mesajului transmis prin intermediul presei economice au fost punctele principale ale unei noi lecții din cadrul Cursului de Jurnalism Economic organizat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Economiei. Vitalie Condrațchi, jurnalist și specialist în relații publice, le-a vorbit participanților la training despre importanța jurnalismului economic și enunțat cele mai importante aspecte pe care ar trebuie să se axeze și să le detalieze ziariștii specializați pe domeniul economic în realizarea materialelor.
Vitalie Condrațchi, jurnalist: „Există diferite tipuri de bani. Există bani tipăriți, bani în depozite. Sunt, de asemenea, câteva praguri de bani virtuali. Dacă avem în Moldova 5 miliarde de lei în bani tipăriți, atunci bani în total în Moldova există 100 de miliarde. Acești bani apar din credite. De exemplu, dacă Banca Națională emite 100 de lei, dă credit cuiva la dobânda de 10%. Eu, deci, am luat acești bani, am fpcut o afacere și am câștigat 15 lei și întorc 11 lei la Banca Națională, un leu a apărut de nicăieri, din bani virutali. Deci, banii odată puși în ciruclație, ei se înmulțesc singuri.”
De asemenea, trainerul Vitalie Condrațchi a ținut să precizeze că pentru o mai bună înțelegere a lucrurilor în lumea economiei și de business, jurnaliștii care scriu despre acest domeniu trebuie neapărat să fie specializați, practică care se respectă în redacțiile publicațiilor de nișă. Acest lucru permite ziariștilor să fie axați clar pe segmentul lor și să fie mereu conectați la realitatea economică.
Vitalie Condrațchi, jurnalist: „Sunt domenii de specializare, cum ar fi sectorul bancar. Cineva poate să se specializeze în bănci și să cunoască toate informațiile despre bănci și să aibă surse în fiecare bancă. Să cunoască bancheri și să-i sune și să comenteze inflația, spre exemplu, sau diferite știri și evenimente. Zona aceasta de bănci înseamnă curs valutar, rezerve valutare ale Băncii Mondiale. Mai departe este sectorul agricol. Aici este un sector foarte mare și extrem de interesant. Aici tot poți să te specializezi pe diferite segmente.”
La training au participat aproximativ 35 de persoane. În cel mai scurt timp, participanții cursului vor veni cu teme pentru eventuale materiale jurnalistice din domeniul economic și de business.
***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova, cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în Republica Moldova.