Mass-media din Republica Moldova, în lupta de prevenire a violenței împotriva femeilor

În Republica Moldova, circa 14% dintre femeile de până la 15 ani au fost supuse violenței fizice sau sexuale. Sunt cifrele desprinse dintr-un raport prezentat de reprezentanta UNICEF Moldova, Maha Damaj, în cadrul eveniemntului „Rolul mass-mediei în prevenirea violenței împotriva femeilor”.

De asemenea, Maha Damaj, reprezentantă UNICEF Moldova, a prezentat și alte cifre, prin care a menționat  că „circa un miliard de femei din lumea întreagă cu vârste de la 15 ani, ceea  ce înseamnă că una din trei femei  au trăit violență fizică sau de limbaj”.

În același timp, Dominika Stojanoska, reprezentantă de țară UN Women și Maha Damaj, reprezentantă UNICEF Moldova, au venit cu acțiuni și recomandări pentru reprezentanții mass-media în vederea mediatizării corecte a acestui fenomen. Acestea se referă la protejarea identității victimei, la realizarea campaniilor de informare, privind pericolul fenomenului, precum și la implementarea strategiei naționale de prevenire și combatere a violenței față de femei, inclusiv violenței în familie.

Organizatorii mai susțin că, industria media are o influență fără precedent asupra modului în care societăți întregi perpetuează inegalitatea de gen, de la norme și stereotipuri discriminatorii până la normalizarea violenței împotriva fetelor. Pe de altă parte, reportajele mass-media au, de asemenea, potențialul imens de a combate cauzele fundamentale ale violenței împotriva femeilor și fetelor, de a promova norme sociale și de gen pozitive și de a sprijini diminuarea riscurilor prin furnizarea de informații esențiale supraviețuitorilor, victimelor și celor care doresc să sprijine.

Evenimentul desfășurat sub genericul „Rolul mass-mediei în prevenirea violenței împotriva femeilor” a fost organizat de UN Women și UNICEF Moldova în colaborare cu Asociația Presei Independente, în cadrul campaniei „16 Zile de Activism pentru Eliminarea Violenței Împotriva Femeilor și Fetelor”.

AUTOR: Natalia Pîntea