Kpop – industria de miliarde a Coreei de Sud

Coreea de Sud, a patra cea mai mare economie din Asia, depinde în mare măsură de exporturi și este cel mai mare producător mondial de afișaje și semiconductori de memorie, precum și al doilea cel mai mare producător de nave. Până în anii 1960, Coreea de Sud era o țară dezolantă, în primul rând agricolă, în curs de dezvoltare, cu, Potrivit Băncii Mondiale, un PIB de numai 3,985 miliarde de dolari în 1960. Acest lucru este în contrast puternic cu Coreea de Sud de astăzi, unde s-a clasat pe locul 11 în ceea ce privește PIB-ul global în 2021, la 1,74 trilioane de dolari.

Cum industria kpop afectează economia Coreei de Sud?

În ultimii ani, țara a făcut, de asemenea, titluri la nivel mondial cu un alt hit de export, cultura sa muzicală K-pop, care are un impact economic imens asupra țării.

Deși diverși factori, cum ar fi tehnologia și inovația, au contribuit la această creștere, K-pop a jucat un rol important în transformarea economiei sud-coreene. De-a lungul a 30 de ani, K-pop a crescut enorm. Nu numai că popularitatea grupurilor muzicale a crescut, dar și economia Coreei de Sud s-a îmbunătățit. Profesorul Kim sei wan de la Universitatea Ewha Womans spune că, pe baza estimărilor oficiale, KPop generează aproximativ 10 miliarde de dolari pentru țară în fiecare an

Trei mari companii de divertisment sunt cunoscute sub numele de” Big 3 ” în Coreea de Sud datorită popularității lor masive și succesului economic în 2018, SM Entertainment a generat venituri de 532 milioane dolari, YG Entertainment a generat 248 milioane dolari, iar JYP Entertainment a generat 109 milioane dolari.

Trupa ce aduce unul dinte veniturile cele mai mari

Un grup care are un succes extrem și continuă să crească în popularitate este BTS. În 2018, Institutul de cercetare Hyundai (HRI) a raportat că BTS a reprezentat aproximativ 3,54 miliarde de dolari din PIB-ul sud-coreean. Acest număr a crescut și mai mult în ultimii ani.

De la debutul grupului în 2013, BTS a câștigat miliarde de dolari prin vânzări de albume, bilete la concerte și social media. Numai canalul său YouTube, care este al 20-lea ca mărime din lume, poate genera până la 2 milioane de dolari pe lună.

Chiar și în timpul pandemiei, care a devastat industria concertelor live, BTS a determinat o creștere cu 58% a veniturilor HYBE, potrivit rapoartelor companiei de sfârșit de an pentru 2021. Label-ul a câștigat 1,3 trilioane câștigate anul trecut, aproape un miliard de dolari SUA.

***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu American Chamber of Commerce in Moldova cu susținerea financiară de la U.S. Embassy Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor donatori.

REDACTOR: Irina Vavulea