Interviu. Tânăra mămică care a reușit să-și deschidă propria afacere

Afacerile se dezvoltă în ziua de azi pretutindeni. Doina Tataru este o tânără mămică din raionul
Căușeni, satul Sălcuța care într-o perioadă scurtă a reușit să-și deschidă propriul salon de
frumusețe într-un sătuc micuț, dar cu clienți fideli. Ea ne-a oferit un interviul în care ne
povestește cum a reușit să facă față tuturor provocărilor întâlnite pe parcurs.

1. Cum a început drumul dvs în acest domeniu?

D.T.: Drumul meu a fost foarte lung, adică șapte ani de când activez în acest domeniu am avut
o experiență foarte bogată în ceea ce constă cariera mea și nivelul la care am ajuns acum. Venind
de la Chișinău, din capitală unde lucram într-un salon foarte pretigios, am venit acasă. Acasă
unde practic totul îmi era străin, nu prea mă puteam despărți de gândul de oraș, dar cu încetul m-
am stabilit aici. Fiind însărcinată am început să frezez și să-mi fac clienți din cunoscuți, prieteni.
De la unul la altul au început tot mai multe comenzi, tot mai mulți clienți. După care m-am
dezvoltat și am hotărât să deschid un spațiu propriu în centrul satului pentru a activa și a deservi
cu servicii de calitate clienții pentru ai face cât mai mulțumiți.

2. Dispuneți și de alți angajați sau lucrați de una singură?

D.T.: Activez de una singură, prestez practic toata programa în ce constă serviciile de
frumusețe, mă descurc pe bază de programări și sunt foarte mulțumită.

3. Ce dificultăți ați întâlnit pe parcurs?

D.T.: Dificultățile care au apărut au fost la început, deoarece fiind nouă și necunoscută în
domeniul de documente, mi-a fost foarte dificil să mă regăsesc, nu știam pe care cărărușă trebuie
să o iau și la care ușă să bat. Toate achitările, impozitele, procurarea poliței, mi-a fost mai greu
de una singură să ajung unde a fost necesar.

4. Cum vă mențineți poziția într-un sătuc atât de mic, știind că există și concurență?

D.T.: Aș spune că concurență nu pot să am, pentru că fiecare meșter își are magia sa sau eul său
de a lucra și a mulțumi clienții cu calitatea serviciilor pe care le prestează.

5. După cum bine știm dvs v-ați deschis salonul chiar în timpul pandemiei, cu ce probleme v-ați
confruntat atunci?

D.T.: Având un buget foarte mic mi-a fost foarte greu, fiind necesar de finanțe am vrut să
apelez la un credit, doar că în perioada respectivă nu ofereau credite nimănui. Aici mi-a fost mai
dificil de a găsi finanțe pentru a procura toate necesarele.

6. Luând în considerație că în țara vecină este război, a influențat acest lucru afacerea?

D.T.: Aș spune că puțin a influențat, deoarece oamenii deja nu mai cheltuie atât de mult cum
înainte. O persoană dacă venea odată la două saptămâni la frezură, acuma vine la patru
săptămâni, aici mai mult mă refer la bărbați, dar având deja o bază stabilă de clienți nu pot să
spun că duc lipsă de alte finanțe sau de o criză.

7. Cine apelează mai des la dvs pentru o schimbare, o femeie sau un bărbat?

D.T.: O doamnă apelează odată la o lună jumate, însă frezurile bărbaților, copiilor, elevilor sunt
mult mai practicate, adică având o bază bună de frezuri bărbătești ai și un venit stabil.

8. Aveți clienți fideli, care apelează mereu la serviciile pe care le prestați?

D.T.: Da, pot să spun că sunt foarte mândră de acest lucru, deoarece am clienți care pleacă
peste hotare și când revin acasă la patru luni sau la jumătate de an, ei revin doar la mine. Sunt și
eu foarte mulțumită, dar și ei.

9. Pentru ce tipuri de coafuri optează mai mult clienții?

D.T.: Sunt persoane care optează pentru stilul pe care l-au avut și categoric nu doresc cu nici un
fir de păr mai scurt să-l aibă, dar sunt și persoane care vor să experimenteze, chiar și dacă se
obosesc de experimentul lor revin la ceva anterior sau ceva ce le este mai comod dacă nu se simt
bine și nu le este ușor să-și coafeze părul.

10. Ce planuri aveți pe viitor?

D.T.: Mi-aș dori să-mi extind domeniul și să-mi lărgesc încăperea, să mai am ajutoare, să
reușesc să deservesc și să fac toți clienții frumoși și mulțumiți.

AUTOR: Cristina Doni, studentă la facultatea de
Jurnalism și Științe ale Comunicării, anul II