Unii antreprenori creează afacerile de la zero, alții optează pentru un nume deja existent. Pentru a afla care sunt motivele pentru a opta pentru o franciză, cum se alege franciza și care sunt metodele de promovare a unui brand recunoscut internațional, dar mai puțin cunoscut național am discutat cu co-fondatoarea magazinului La Maison du Savon de Marseille, Veronica Gîdei.
Anastasia Gherman: De ce ați optat pentru un brand deja existent, și nu pentru o afacere de la zero?
Veronica Gâdei: De fapt, este o afacere de la zero, aici acasă. Deși La Maison du Savon de Marseille este un brand cunoscut în toată Franța, existent pe piețele europene și nu doar, la noi a fost adus în premieră. Iar procesul de a porni o afacere și a o dezvolta, este o muncă independentă, asiduă și zilnică, ținând cont de legislația țării, de toate rigorile existente la noi și nu neapărat existente în țara de baștină a brandului.
Anastasia Gherman: Care a fost motivarea investiției anume în această franciză și nu în altă franciză din Franța?
Veronica Gâdei: Povestea aducerii unui colțișor de Provence acasă își trage rădăcinile de mai bine de 3 ani și a pornit din subconștient. Mereu am admirat Franța cu tot ce înglobează ea, fiind țara parfumurilor, modei, având inegalabilul Provence pe coastă și Alpii de veghe deasupra. Un vis. M-am lăsat ghidată de instinct și de vocea interioară. După o amplă cercetare a pieții, valorile, conceptul, istoricul acestui brand și varietatea de produse atât de deosebite, nemaiîntâlnită pe meleagurile noastre, m-au făcut să mă opresc și să zic „ăsta e”. Unde mai pui că regiunea-mamă a brandului este tocmai sudul însorit al Franței, romanticul Provence, care mereu a avut un loc special în inima mea. Ăsta a fost criteriul hotărâtor într-un final.
Anastasia Gherman: Cum ați făcut legătura cu compania pentru a deschide franciza în Republica Moldova?
Veronica Gâdei: Istoria este pe cât de simplă, pe atât de specială. Eu cred în puterea gândurilor și în crezul „Când îți dorești ceva cu adevărat, întreg Universul conspiră la realizarea dorinței tale”. Într-un final stelele au grijă să se alinieze.
Le-am scris. Nu mi-au răspuns.
Apoi din nou le-am scris. Și a mers 🙂 O să menționez neapărat că am primit și primim în continuare un suport prețios din partea proprietarilor La Maison du Savon de Marseille România. Aportul lor a contact enorm în stabilirea relațiilor în Franța și pentru asta le suntem recunoscători!
Anastasia Gherman: Cât timp a fost necesar după încheierea contractului până la deschiderea sediului fizic?
Veronica Gâdei: Oh, a fost un maraton contra cronometru 🙂 Împreună cu partenera mea, Cristina, am avut parte de trei luni pline de pregătiri și emoții pe măsură. Aveam drept scop deschiderea înainte de Crăciun așa că am dat din coate practic fără timp de respiro.
Anastasia Gherman: Cum ați promovat brandul în Republica Moldova?
Veronica Gâdei: Nu ne-am oprit din promovat și conștientizăm că această parte a business-ului nu are punct de stop. E asemenea oxigenului. Rețelele sociale sunt mâna dreaptă în promo, iar aparițiile în presă și TV de asemenea au un impact valoros. Trebuie să menționez că nicio apariție în presă de până acum nu a fost plătită.
Anastasia Gherman: Care metode de promovare au fost cele mai eficiente?
Veronica Gâdei: Ziceam mai sus despre rețelele sociale. Trebuie să recunoaștem că ele fac parte din viața fiecăruia dintre noi, vrem sau nu vrem asta. Oricine are un cont de facebook sau instagram. A devenit un „pașaport” electronic indispensabil ;).
Anastasia Gherman: Cât timp a fost necesar pentru ca consumatorii moldoveni să se familiarizeze cu brandul pentru ca acesta să devină recunoscut în Republica Moldova?
Veronica Gâdei: În curând în luna decembrie împlinim un an de activitate pe piața Moldovei. Oamenii încă ne descoperă și rămân impresionați de ceea ce văd și găsesc în magazinul nostru. Iar cei care au testat odată produsele noastre, neapărat revin. Acest fapt ne motivează cel mai mult. Practic ne dă aripi și putere să continuăm ceea ce facem, căci se pare că o facem bine.
***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu American Chamber of Commerce in Moldova cu susținerea financiară de la U.S. Embassy Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor donatori.