Elevii Moldovei, la Vârful Inovației: Soluții Eco-Friendly în Cadrul Proiectului „Verde Play”

Într-o demonstrație impresionantă de creativitate și implicare, elevii din Republica Moldova au reușit să pună bazele unor soluții inovatoare și ecologice pentru problemele de mediu din comunitățile lor, în cadrul proiectului „Verde Play”. Aproximativ 670 de elevi și 30 de cadre didactice au fost implicați în acest proiect. Ediția pilot a proiectului ,,Verde Play” s-a desfășurat în perioada iunie 2023 – ianuarie 2024.

Cu peste 30 de soluții ingenioase dezvoltate, acești tineri au demonstrat că sunt cu adevărat la vârful inovației când vine vorba de protejarea mediului înconjurător. Printre aceste inovații se numără un sistem de seră verticală, controlat de la distanță și bazat pe conceptul cutiilor, care promite să revoluționeze modul în care legumele și plantele sunt cultivate și protejate împotriva condițiilor meteorologice nefavorabile.

Sistem de seră verticală

De asemenea, elevii au creat și un proces unic pentru producerea compostului acid, folosindu-se de resurse naturale precum cojile de cartofi și acele de conifere, ce ulterior au fost utilizate în procesul de cultivare a afinelor, promovând astfel agricultura sustenabilă și reducerea deșeurilor organice.

Proiectul nu s-a oprit aici, ci a continuat cu construcția unui laborator special dedicat reciclării și prelucrării hârtiei, folosind tehnologii de procesare uscată, precum și cu dezvoltarea unui prototip de turbină eoliană, adaptată la nevoile școlii și alimentată cu date în timp real furnizate de senzori wireless de vreme și GPS.

Pubelă pentru reciclare

Această inițiativă educațională a avut un impact semnificativ nu doar asupra elevilor implicați, ci și asupra comunităților lor, contribuind la creșterea gradului de conștientizare în privința importanței protejării mediului și a nevoii de a găsi soluții sustenabile pentru problemele climatice actuale.

Proiectul Verde Play, este o inițiativă națională lansată de Ziua Internațională a Mediului în anul 2023, de către opt parteneri sub egida Ministerului Educație și Cercetării din Republica Moldova.

Autor: Alexandra Rotari, studentă anul lll