Conceptul și obiectivele marketingului, etape în evoluţia domeniului, Dar și costul producției. Sunt doar câte subiecte discutate în cadrul Cursului de Jurnalism Economic de la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Universitatea de Stat din Moldova.
Marketingul este modul în care o organizație își determină cele mai bune oportunități pe piață, având în vedere obiectivele și resursele sale. Dumitru Talmazan, Antreprenor Digital, Speaker Internațional și expert în Digital Comunicare, a fost invitatul trainingului și a enunțat cele mai importante aspecte din marketing pe care ar trebui să se axeze studenții participanți la acest curs economic.
Dumitru Talmazan, Antreprenor Digital, Speaker Internațional și expert în Digital Comunicare: „Acum oamenii plătesc 5-10 mii de lei pe lună pentru că tu pur și simplu să faci TikTok, Story dar și Inshot. Acum 95 % folosesc social chat, pentru a forma anumite legături sociale, de asemenea căutările, oamenii caută…noi devenim atât de leneși încât nu vrem să ne amintim un anumit lucru dar căutăm pentru că asta este mult mai ușor. Acum două, trei postări vezi ele trebuie să fie nu cantitativ ci calitativ. Respectiv, consumul ăsta de informație o adus astăzi la faptul că oamenii privesc mai multe materiale video, decât să citească o informație”.
Participanții cursului de Jurnalism Economic spun că informațiile livrate de Talmazan sunt imporntante și utile în promovarea produselor și serviciilor economice și de business.
„Invitatul de azi a emanat o energie foarte plăcută și potrivită subiectului pe care l-a prezentat. A fost binevoitor, și se observa în privirea lui că trăiește cu acest domeniu, se pricepe și se regăsește în totalmente acolo unde se află. Pe mine, cel puțin, m-a motivat să încerc sfera de marketing și PR la un nou nivel, mai avansat decât cel pe care îl cunoșteam. Posteveniment am rămas încă mult timp cu gândul că acel dialog a fost unul util și nemărginit de potrivit etapei în care ma aflu la moment”.
Organizatorii cursului de Jurnalism Economic la USM susțin că prin invitații din fiecare zi de miercuri, realitățile economice și de business devin tot mai familiare viitorilor jurnaliști.
”Cursul de Jurnalism Economic are drept scop livrarea cunoștințelor, abilităților și instrumentelor în vederea mediatizării realității economice din țară. În cadrul proiectului încercăm să invităm profesioniști care să învețe studenții și tinerii profesioniști cum să abordeze un domeniu destul de complex”, menționează Tugarev Laura,dr., lector, coordonatorul proiectului din partea FJȘC.
Precizăm că, orelede cursului de Jurnalism Economic la USM se desfășoară timp de 4 luni, în perioada octombrie 2022 – februarie 2023, în cadrul a 16 sesiuni.
***Cursul de Jurnalism Economic este implementat de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova, cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în Republica Moldova.
AUTOR: Diana Gonța