
Prima etapă a sesiunii Naționale de Comunicări Științifice Studențești, care a ajuns la cea de-a XXIX-a ediție, la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, și-a desemnat câștigătorii. Astfel, pe data de 27 martie 2025, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a găzduit două ateliere de comunicări științifice: Teoria și Practica Jurnalismului și Comunicare și Teoria Informării – un eveniment dedicat studenților pasionați de jurnalism, multimedia, comunicare, PR și biblioteconomie.

Studenții participanți la lucrările științifice au arătat deschidere și noi perspective de abordare a temelor actuale din aria lor de cercetare. Tinerii cercetători au prezentat demersuri științifice relevante zilei de azi, abordând subiecte precum:
- Ancheta jurnalistică: obstacolele și presiunile reporterilor de investigație – Vlad Țurcan
- Mass-media și educația pentru societate: informare și practici pozitive – Nicoleta Botnaru
- Divertismentul între interes, impact și audiență – Ion Vascauțan
- Fenomenul fake news în mass-media – Laura Macari
- Etica și integritatea profesională în mass-media – Valeria David
Participanții de la departamentul Teoria și Practica Jurnalismului au avut ocazia să descopere perspective noi și să se implice activ în dezbateri pe teme precum etica jurnalistică, fake news și impactul mass-media asupra educației.
Studenții cercetători de la departamentul Comunicare și Teoria Informării au abordat teme actuale din domeniul comunicării și marketingului. Iată câteva dintre subiectele ce au fost prezentate:
- Copywriting-ul ca instrument de marketing: tehnici și strategii – Felicia Beșliu
- Integrarea inteligenței artificiale în strategiile de promovare – Patricia Cainareanu
- Impactul comunicării strategice în gestionarea crizelor – Mihaela Bîrdan
- Rolul comunicării și relațiilor publice în construirea unui brand – Daniela Patrașca
- Storytelling-ul ca instrument de comunicare eficientă în RP – Andreea Munteanu
Precizăm că, tinerii cercetători de la ambele departamente ale Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării care au obținut locuri premiante se vor întâlni pe data de 1 aprilie 2025, în etapa finală. Atunci membrii juriului vor decide în baza prezentărilor și argumentelor expuse cine va reprezenta FJȘC la etapa universitară. Amintim că, etapa a I-a a Sesiunii se desfășoară în cadrul a 35 de ateliere de lucru per universitare.