Brenda Budurin, despre experiența sa la Facultatea de Psihologie Științe ale Educației Sociologie și Asistență Socială

Brenda Budurin este o studentă în anul III la Facultatea de Psihologie Științe ale Educației Sociologie și Asistență Socială, specialitate Psihologie. Are 22 de ani și pășise pragul universității după absolvirea Colegiului “Alexei Mateevici” din Chișinău.

Este o tânără ambițioasă și pasionată de domeniul psihologiei, dorind să înțeleagă mai bine complexitatea minții umane și să contribuie la îmbunătățirea vieții celor din jur. Brenda este o studentă dedicată, implicată activ în cursurile și proiectele facultății.

UL- De ce ai ales să studiezi psihologia?


BB-Am ales Facultatea de Psihologie Științe ale Educației Sociologie și Asistență Socială din dorința de a aprofunda cunoștințele dobândite la colegiu și de a explora tainele minții umane. Studiile anterioare mi-au trezit interesul pentru psihologie, motivându-mă să o explorez mai detaliat.

Facultatea mi-a oferit șansa de a dezvolta abilități practice esențiale pentru o carieră în domeniul psihologiei. Cursurile, seminariile și practicile m-au ajutat să înțeleg mai bine diversele aspecte ale psihicului uman, de la procesele cognitive și emoționale la tulburările mentale și terapiile specifice.

UL-Ai întâmpinat dificultăți în timpul studiilor?


BB- Dezvoltarea textului la persoana I:

Aplicarea testelor a fost o provocare. Participanții aveau o reticență nejustificată, considerând că testele le vor citi gândurile și vor expune informații confidențiale. Această teamă a condus la lipsa de sinceritate în completarea testelor, afectând calitatea datelor obținute. De asemenea, am observat o deschidere scăzută spre comunicare din partea lor.

Totuși, nu am întâmpinat dificultăți majore. Am avut norocul de a avea colegi minunați care mi-au oferit suport constant. M-au ajutat cu recrutarea participanților, organizarea sesiunilor de testare și analiza datelor. Sprijinul lor a fost esențial pentru finalizarea cu succes a studiului.

Sunt extrem de recunoscătoare pentru ajutorul colegilor mei. Fără ei, experiența ar fi fost mult mai dificilă. Le mulțumesc pentru că au crezut în mine și în proiectul meu.

Pe lângă dificultăți, am avut și satisfacții. Am învățat multe despre mine și despre domeniul psihologiei. Am dobândit experiență valoroasă în realizarea unui studiu de cercetare.

Sunt mulțumită de rezultatele obținute. Consider că am reușit să adun date relevante care vor contribui la o mai bună înțelegere a temei studiului.

Experiența m-a motivat să continui cercetările în domeniul psihologiei. Sper ca în viitor să pot realiza studii și mai complexe și mai semnificative.

UL- Ce abilități consideri că ai dobândit în timpul facultății?


BB- Cele mai importante abilități întărite pe parcursul facultății, cred că sunt acceptarea de sine, eu având dizabilitate (locomotorie, PCI), am reușit să mă accept cu toate diferențele pe care le am. Dar nu în ultimul rând, am devenit mult mai tolerantă față de cei din jurul meu, acceptând și diferențele celorlalți, de asemenea am dobândit abilitățile de ascultare activă, ceea ce mi-a  îmbunătățit și lărgit spectrul relațiilor interpersonale.


UL- Care a fost cea mai memorabilă experiență din timpul facultății?


BB- Cea mai memorabilă experiență pe parcursul facultății a fost stagiul de practică realizat în penitenciar, având ocazia să cunosc acest acest mediu diferit de cel cotidian, având ocazia să interacționez cu persoanele ce sunt în conflict cu legea, respectiv să le cunosc personalitatea specifică.


UL- Ai avut un mentor sau un profesor care te-a influențat semnificativ?


BB- Toți lectorii au contribuit, într-o oarecare măsură, la dezvoltarea personalității studentei. Cu toate acestea, un lector a avut un impact deosebit. Contribuția lectorilor a fost diversă. Unii au oferit cunoștințe teoretice solide, alții au dezvoltat abilități practice, iar alții au inspirat prin personalitatea și pasiunea lor pentru domeniul de predare. Este important de reținut că experiența fiecărui student este unică. Unii studenți pot fi influențați mai mult de anumite persoane, în timp ce alții pot găsi inspirație în surse diferite.


UL- Ce sfat ai da elevilor care se gândesc să studieze psihologia?


BB- Elevilor care plănuiesc să studieze această știință, le-aș sugera să nu se gândească că psihologia este o știință ușor de studiat și practicat, ea este o știință în continuă dezvoltare, ce necesită mereu actualizarea cunoștințelor și a competențelor, dar mai întâi de toate, pentru a putea studia și practica această știință este nevoie de anumite calități înscrise în personalitatea ta, care să se contopească cu această știință.

Autor: Mereuța Alina, studentă în anul lll