Angela Zaharova: „Publicitatea și diversificarea surselor de venit, importante pentru independența editorală a unei redacții”

Cum un conținut audiovizual realizat de o televiziune regională poate atrage bani și care sunt responsabilitățile unui manager de instituție media locală în vedere dezvoltării entității din punct de vedere financiar. Sunt doar câteva aspecte ale trainungului pe care l-a ținut jurnalista și producătoarea executivă a postului regional de televiziune „ELITA TV”, Angela Zaharova, în cadrul Cursului de Jurnalism Economic, desfășurat la USM.

„Am discutat cu studenți și studente despre publicitate și importanța diversificării surselor de venit pentru independența editorală a redacției. De asemenea, am dezbătut faptul cum se descurcă televiziunile din regiunile țării, de unde iau bani pentru conținuturi audiovizuale și programe TV autohtone”, a declarat Zaharova la finele training-ului.

În opinia jurnalistei, este loc pentru mai mult „Jurnalismul Economic” în programul de studii. „Mă bucură faptul că am văzut mai multe studente care și-ar dori să devină viitori manageri în mass-media din Republica Moldova. Activez și eu la o televiziune fondată de femei care încă rămâne pe piață, peste 30 de ani de la lansare. Vreau să cred că am reușit să le ofer o parte din experiența mea de a trage linii clare între conținuturile jurnalistice economice și conținuturile comerciale sau electorale, o parte din „culisele” gestionării situațiilor în care trebuie să scrii despre cei care îți plătesc reclame, dar au activități ce afectează interesele cetățenilor/consumatorilor”, a mai specificat Angela Zaharova.

ELITA TV și Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova permite să fie făcut un schimb de idei și de conținut, în baza unui acord de colaborare. În acest context, produsele media realizate în cadrul cursului de Jurnalism Economic vor fi promovate și mediatizate și de canalul de televiziune ELITA TV.

***Cursul de Jurnalism Economic este implementat de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova, cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în Republica Moldova.

AUTOR: Victoria Podgurschi