Alex Vego, despre cum și-a deschis în pandemie o mică afacere de producere a crackerilor cu semințe

Sunteți în căutarea gustărilor vegane, hrănitoare și pline de vitamine, care să atragă papilele gustative? Atunci descoperă istoria lui Alex Vego, care și-a deschis în pandemie o mică afacere de producere a crackerilor cu semințe. 

  • Cum a luat naștere afacerea de producere a crackerilor?

Alex Vego: Deci am participat cu trei ani în urmă la IarmarEco și am strâns un pic de bani și mi-am cumpărat deshidrator și am început să ucuc pere, să fac fructe uscate. Am luat ideea de la o cunoscută care făcea crackeri din legume și am început să fac diferite combinații, între semințe și am ajuns la un produs care se produce mai bine, mă refer la crackerii cu spirulină și de atunci am început să mă ocup tot mai mult la producerea crackerilor. 

  • Care au fost primii pași pentru a comercializa afacere?

Alex Vego: Primul pas era că mie îmi plăcea să gătesc vegan și că postam rețetele meu pe o grupă pe Facebook și acolo lumea mă cunoaște și eu vindeam produsele mele pe rețelele sociale.

  • Cu ce dificultăți v-ați confruntat la începutul comercializării afacerii?

Alex Vego: La început aveam puține rafturi pentru uscarea fructelor și legumelor și faptul că atunci când ai mai puține rafturi se consumă mai multă energie electrică. Încă o dificultate pe care o am este lipsa transportului, eu singur cumpăr semințele, le aduc. Și o altă dificultate cu care mă confrunt este faptul că nu găsesc o idee de ambalaj plăcut și la un preț redus și ecologic pentru crakerii mei.

  • După ce tehnologie produceți crackerii? Și cât timp vă ia pregătirea acestora?

Alex Vego: Tehnologia de pregătire o i-au din cap, pur și simplu le inventez, fac combinația și dacă iese bine, atunci o continuu. Am mai multe combinații de crackerii cu: legume, sfeclă și morcovi cu semințe de in și floarea soarelui și mai fac crackeri dulci cu cocos și curmale, cu ananas și stafide, cu carob și crackeri cu spirulina, crackeri cu gust de cașcaval. Ce ține de producere acestora depinde de anotimp, fiindcă vara se usucă într-o zi și jumătate, acum se usucă în aproape două zile, pentru deshidrator îi este foarte important temperatura și de afară. 

  • În ce locuri în afară de IarmarEco vă comercializați afacerea?

Alex Vego:Eu particip în fiecare sâmbătă la piața EcoLocal, care se desfășoară pe Ștefan cel Mare 202, în față la Kentford și până ce doar în aceste două locuri vând. 

  • Cum se păstrează crackerii?

Alex Vego:Ele se păstrează foarte mult timp, dacă stau în spațiu ermetic, ele pot fi bune și peste două luni, adică termenul de păstrare e foarte mare, important să fie uscat și ermetic.

  • Cum pot fi consumați crakerii?

Alex Vego: Crackerii cu legume sunt un foarte bun înlocuitor de pâine, ele sunt fără gluten și fără drojdii, fără nimic, fără conservanți și oamenii pot să-i consume cu o supă cremă sau în loc de pâine, se ia în drumeții, la școală pentru copii, au o întrebuințare largă și sunt foarte sățioase, sunt calorice, după 3-4 crackerii îți potolești pofta și sunt foarte proteice, bune pentru sportivi, fiecare semință are în jur la 18-20% de proteine și plus o cantitate foarte mare de fibre. 

  • După cum văd, crackerii comercializați de dumneavoastră nu sunt printre cei mai ieftini, prețul valorează între 350 lei setul de 400 grame, după ce criterii ați stabilit prețul?

Alex Vego:După criteriul cât timp îmi consumă ca să iasă produsul finit, mie îmi foarte mult timp și desigur că prețul sine costului la marfă, adică timpul și costul la produs și desigur intră și serviciile comunale, energia electrică, dacă tot să sumăm la așa preț ajunge. 

  • Cine sunt consumatorii produsului comercializat de dumneavoastră?

Alex Vego: Cel mai des cumpără mămicile, îndeosebi doamnele, cumpără pentru copii mai des și desigur persoanele care nu consumă carne, lactate tot cumpără. 

AUTOR: Ludmila Hițuc

***Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu American Chamber of Commerce in Moldova cu susținerea financiară de la U.S. Embassy Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor donatori.