Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării (FJȘC) a USM a lansat, la 3 octombrie, Cursul de Jurnalism Economic (CJE). Proiectul este susținut de Camera de Comerț Americană din Moldova (AmCham) și finanțat de Ambasada SUA în Republica Moldova.
La evenimentul de lansare au fost prezenți: rectorul USM, Igor Șarov, Atașatul de Presă al Ambasadei SUA la Chișinău, Susan Fortman, Directorul Executiv AmCham Moldova, Mila Malairau, administrația și corpul didactic al FJȘC, dar și benificiarii proiectului CJE.
În cuvântul de salut, rectorul USM, Igor Șarov a menționat că relațiile de cooperare și colaborare cu partenerii externi, pentru USM sunt cu adevărat importante, pentru că acest lucru stimulează progres și evoluția pe ambele dimensiuni.
Atașatul de Presă al Ambasadei SUA la Chișinău, Susan Fortman a afirmat că este imperativă formarea corectă și obiectivă a viitorilor jurnaliști care urmează să promoveze valorile democratice și să oglindească adevărul și spiritul civic. „Reflectarea sectorul economic este destul de esențială pentru că acesta produce modificări și în alte substraturi sociale”. La rândul său, Mila Malairau, le-a vorbit studenților și tinerilor profesioniști despre importanța scrierii materialelor pe teme economice și de business, referindu-se la specificul și la misiunea pe care o are Camera de Comerț Americană din Moldova.
„Proiectul este în beneficiul studenților, reieșind din faptul că aceștia vor putea să obțină abilități de scriere a materialelor în domeniul jurnalismului economic – domeniu care actualmente resimte o penurie acută de specialiști” a specificat Victoria Bulicanu, Decanul FJȘC.
Cursul se va desfășura timp de 4 luni, în perioada octombrie 2022 – februarie 2023 în cadrul a 16 sesiuni și vor fi susținute de către specialiști din domeniu, profesori universitari, jurnaliști practicieni, oameni de afaceri și reprezentanți ai asociațiilor de business.
Cei care s-au înscris la Curs vor deprinde competențe de evaluare și analiză a domeniului economic, vor învăța abilități de scriere a materialelor jurnalistice pe teme economice și de business etc.
Proiectul se află la cea de-a doua ediție.