Participanții cursului de jurnalism economic de la FJȘC, inițiați cu termeni și formule economice necesare materialelor de presă specializate

„Bazele jurnalismului economic” – o nouă lecție din cadrul Cursului de Jurnalism Economic de la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, USM. Atelierul a fost susținut de Ion Chișlea, redactorul economic de la „Gazeta de Chișinău”.

Lecția a început cu o discuție interactivă despre tipurile de economie cunoscute de către participanți. În urma discuției s-a constatat că reprezentativă pentru Republica Moldova este economia de piață. Discuția a continuat cu elucidarea celui de-al doilea tip de economie și anume economia planificată, dar și despre aportul și importanța tehnologiei pentru economie. „Tehnologia schimbă economia, o face mai performantă și mai competitivă”, a spus Ion Chișlea.

Atelierul a continuat prin a fi explicate studenților ce presupune securitatea comerțului și care este rolul acesteia pentru economie. În acest context, unul dintre studenți a adresat o întrebare care viza misiunea Consiliului Concurenței în comerț, iar redactorul economic a precizat că „Misiunea Consiliului Concurenței este să urmărească ca, concurentul de piață să nu facă abuz. Ea este ca și un arbitru, are grijă să nu se încalce legea”. 

Directorul adjunct pentru promovarea și dezvoltarea afacerilor la Camera de Comerț Americană din Moldova, Adrian Gheorghiță, fiind prezent în sala de curs a adăugat că „În Moldova sunt 4 lanțuri de magazine mari, care sunt responsabile de 80% din totalul comerțului intern din Republica Moldova. Statul trebuie să fie foarte atent cum aceste lanțuri de magazine afectează economia nu doar pe verticală, dar și pe orizontală”.

Au mai fost și alte subiecte ce țin de piața de capital, piața asigurărilor, piața de microfinanțare, iar la sfârșitul întâlnirii, invitatul Ion Chișlea și-a luat rămas bun de la studenți și le-a urat succese în activitatea pe care au ales să o practice.

Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova, cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în Republica Moldova. Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă neapărat poziția partenerilor donatori.

AUTOR: Irina Lanciu